Super enkel vardags/sommar/naturlig look - Makeup

Publicerad 2012-06-19 15:36:55 i Tips,

Hej! En vän till mig rignde i panik imorse och bad mig om lite tips, hon hade det där vanliga problemet för tjejer, ni vet hittar inga kläder (fast man har tusentals) vet inte hur man ska sminka sig så det passar, ja ni vet allt det där vanliga, så jag tipsade henne väldigt fort i telefonen (helt nyvaken dessutom) om en enkel snabb make som passa till de mesta man kan ha en vanlig sommar dag, till lätta långklänningar, shorts+linne jaa dom där enkla bas outfitsen man har på sommaren.

(OBS! Bilderna är tagna på trötta mig har ingen bas/concealer, ska ta bort denna sminkning och sminka mig för dagen/kvällen senare, drf är de mörka ringar under ögonen haha).

Använde mig av 3 ögonskuggor.

Skuggorna, Earth Pink, Utsökt och brow shadow storm från Face sthlm. Pensel nr 27 från Face sthlm, och sen en super bra pensel som jag faktiskt hittade på HM :)


1. Tar en lite ''plattformad'' pensel tar lite färg från skuggan ''Utsökt''.
2. Duttar på HELA locket. (viktigt att ''dutta'' inte dra penseln!
3. Tar lite skugga under ögonen oxå, eftersom den är ljus så piggar det bara upp.


4. Jag tar samma pensel, tar fär från skuggan ''Earth Pink''
5. Börjar med att ''dutta'' vid V-kanten av ögat, sedan drar jag den in mot inre ögonvrån försiktigt.
6. Tänk på att jag håller mig till globlinjen hela tiden!

7. Tar pensel nr 27, duttar snabbt i skuggan Storm (som egentligen är till ögonbryn men funkar utmärkt till skugga också)
8. Denna penseln hittar till globlinjen direkt oavsett hur din form på ögat är.
9. Använd penseln och ''sudda'' fram och tillbaka vid globlinjen. det kommer bli väldigt mörkt från början men ju mer du suddar med penseln (dra framochtillbaka) så försvinner det mörka och det blir jämnt och fint.



Så VOILA! Svårare än så var det inte,Bara lägga till mascara! 
Naturlig make som passar alla ögon alla kläder!
Personligen så om jag ska ha den här lägger jag mer svart färg!
(om man vill så är den jätte fint att dra en tunn linje eyeliner precis vid franskanten).

Men ska hoppa in i duschen nu!
Skriver sen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela